Microsoft Teams ve diğer Microsoft 365 uygulamalarında görülen CAA20002 hata kodu, Microsoft sunucularında bir bağlantı kopması veya kimlik doğrulama sorununa ya da Teams’in kendisinde bir yapılandırma sorununa işaret eder. Bu hata senkronizasyonu veya oturum açmayı engelleyebilir.
Bu hata genellikle Bozuk Ekip Önbelleği nedeniyle ortaya çıkar. Bu önbelleklerin temizlenmesi genellikle bu sorunu düzeltir. İnternet bağlantısı sorunları, eski TLS ayarları veya güncel olmayan Microsoft Yazılımları da bu hatanın nedeni olabilir.
Daha gelişmiş çözümlere geçmeden önce bazı basit düzeltmeleri deneyebilirsiniz:
İnternet Bağlantınızın çalıştığından emin olun veya yönlendiricinizi yeniden başlatın.
VPN kullanıyorsanız kapatın.
Teams uygulamasını tamamen kapatın ve ardından yeniden açın.
1. Ekiplerin Önbelleğini Temizleyin
Microsoft klasöründe saklanan önbellek dosyaları, çeşitli nedenlerden dolayı zamanla bozulabilir. Bu bozulma, Microsoft uygulamalarında hatalara ve aksaklıklara neden olabilir ve bu da potansiyel olarak CAA20002 hatasına yol açabilir. Bunu düzeltmek için Teams önbelleğini temizlememiz gerekiyor.
Sağ tıklayın Başlama butonu ve Seç Görev Yöneticisi.
Süreci bulun Microsoft Ekipleriüzerine tıklayın ve ardından tıklayın Görevi bitir.
Basmak Kazanç + R Çalıştır programını açmak için şunu yazın:
%appdata%\Microsoft\teams
ve Enter’a basın.
Aşağıdaki klasörleri silin: blob_storage, önbellek, veritabanları, GPUCache ve yerel depolama.
5. Bu adımlardan sonra hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin.
2. TLS 1.2’yi etkinleştirin
Cihazınızda TLS 1.2 açık değilse, varsayılan olarak artık Microsoft Teams tarafından desteklenmeyen daha eski ve daha az güvenli bir TLS sürümü kullanılabilir. Bu uyumsuzluk bağlantı hatalarına ve CAA20002 hata koduna yol açabilir.
Tıkla Arama simgesitip İnternet Seçeneklerive üzerine tıklayın İnternet Seçeneği.
Şuraya git: Gelişmiş sekmesini aşağı kaydırın ve işaretleyin TLS 1.2 kutusunu kullanın. Emin olun 1.0 ve 1.1 işaretli değil.
Değişikliklerin kaydedilmesi için Tamam’ı tıklayın ve hataların çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
3. Microsoft Teams’i güncelleyin
Yazılım güncellemeleri genellikle ekibin Microsoft sunucularıyla etkileşimi, ağ bağlantısı yönetimi veya dahili süreç yönetimiyle ilgili hatalara yönelik düzeltmeleri içerir. Güncelleme, uygulamanın en son sürümüne sahip olmanızı sağlar ve bu, CAA20002 hatası da dahil olmak üzere çeşitli sorunların çözülmesine yardımcı olur.
Aç Takımlar uygulamasını açın ve sağ üst köşedeki üç noktaya tıklayın.
itibaren Aşağıya doğru açılan menüseçmek Ayarlar.
Ayarlar menüsünde sol alt köşeden Ekipler Hakkında.
Teams uygulaması güncellemeleri otomatik olarak kontrol edecektir.
4. Uygulamayı Yeniden Yükleyin
Bu, hataya neden olabilecek uygulama dosyalarıyla ilgili sorunları çözebilir.
Ayarları açmak için Win + I tuşuna basın.
Kenar çubuğundan Uygulamalar seçeneğini seçin.
Yüklü uygulamayı seçin ve arama çubuğuna Teams yazın.
Gri arka plana sahip Microsoft Teams simgesine tıklayın.
Üç noktaya tıklayın ve Kaldır’ı seçin.
Teams’i kaldırdıktan sonra Microsoft Store’dan yeniden yükleyin.
Uygulamanın yeniden yüklenmesi sorunu çözmezse hatanın bulunmadığı bir duruma geri dönmek için Windows’u sıfırlamanız veya bir sistem geri yükleme yardımcı programı kullanmanız gerekebilir.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası