Outlook Takvimi, kullanıcıların Google Takvim, MS Office 365, Apple ve daha fazlası gibi diğer üçüncü taraf takvim hizmetlerine bağlanmasına olanak tanır. Bu entegrasyon, kullanıcıların etkinliklerini izlemelerine ve etkinliklerini kolaylıkla yönetmelerine yardımcı olur. Normalde kullanıcılar uygulamayı kurduğunda takvim senkronizasyonunun otomatik olarak gerçekleşmesi gerekir.
Ancak bazıları, takvimlerinin senkronize edilememesi nedeniyle yaklaşan görevler ve randevular konusunda farkındalık eksikliğine yol açan bir sorunla karşılaşabilir. Bu sorunla karşılaşıyorsanız bu makalede sorunu çözmeye yönelik birden fazla çözüm bulacaksınız.
Paylaşılan takvimler, zayıf internet bağlantısı, güncel olmayan Windows veya Outlook yazılımı, yanlış yapılandırılmış takvim paylaşım ayarları, izin sorunları veya uyumsuz eklentiler gibi çeşitli nedenlerden dolayı senkronize edilemeyebilir. Hangisinin sorunu sizin için en iyi şekilde çözdüğünü görmek için bazı olası çözümleri inceleyelim.
1. Paylaşılan Takvimi Kaldırıp Yeniden Bağlayın
Uygulama ayarlarındaki bir aksaklık bazen senkronizasyonu etkileyebilir. Bu sorunu gidermek için mevcut paylaşılan takviminizi kaldırıp yeniden bağlamayı deneyin.
Açık Görünüm ve takvim simgesine tıklayın.
Paylaşılan takviminize sağ tıklayın ve Silmek.
Tekrar başlat Görünüm ve takvim görünümüne dönün.
Sağ üstte bulunan üç noktaya tıklayın, fareyle üzerine gelin Eklemek seçeneğini belirleyin ve ardından Adres Defterinden.
Outlook ile senkronize etmek istediğiniz paylaşılan takvimi seçin ve TAMAM.
Son olarak şuraya gidin: Gönder/Al ve seç Tüm Klasörleri Gönder/Al.
2. RoamCache Dosyalarını Temizleyin
Geçici dosyalar veya önbellek senkronizasyon sorunlarına neden oluyor olabilir. Bu dosyaları temizlemek hatanın çözülmesine yardımcı olabilir.
Basmak Windows + Rtip %temp%ve vur Girmek. (Outlook’un ve ilgili uygulamaların önceden kapatıldığından emin olun.)
Klasördeki tüm dosyaları seçin, sağ tıklayın ve silin.
Tekrar basın Windows + Rtip %localappdata%/Microsoft/Outlookve vur Girmek.
Bulun RoamCache klasörünü silin ve onu silin veya yeniden adlandırın RoamCache_Old.
Bilgisayarınızı yeniden başlatın ve senkronizasyon sorununun devam edip etmediğini doğrulayın.
3. MS Office’i Yeniden Yükleyin veya Onarın
Outlook’taki hasarlı veya eksik program dosyaları senkronizasyon sorunlarına neden olabilir. MS Office’i yeniden yüklemek veya onarmak sorunu çözebilir.
Aç Kontrol Paneli ve tıklayın Programlar ve Özellikler.
Seçme MS Office program listesinden tıklayın ve Değiştirmek.
MS Office’i onarmak için ekrandaki talimatları izleyin.
Sorun çözülmezse MS Office’i kaldırıp yeniden yükleyin.
4. Takvim Paylaşım Ayarlarını Doğrulayın
Yanlış paylaşım ayarları takvimin senkronize edilmesini engelleyebilir. Takviminizin paylaşım ayarlarını aşağıdaki şekilde doğrulayın.
Öğle yemeği Görünüm ve takvim simgesini seçin.
Senkronize edilmeyen paylaşılan takvimi seçin.
Tıklamak Paylaşmakbunu takiben Takvim İzinleri.
Takvimin, ayarlanan doğru paylaşım izinlerine sahip olduğunu doğrulayın. İzinler bölümüne gidin ve senkronizasyona izin vermek için gerektiği şekilde ayarlayın.
Altında Senkronizasyon sekmesinde filtreleri kontrol edin ve tıklayın UygulaDaha sonra TAMAM.
Bilgisayarınızı yeniden başlatın ve hatanın kalıcılığını kontrol edin.
5. Eklentileri Devre Dışı Bırakın
Uyumsuz eklentiler de senkronizasyon sorunlarına katkıda bulunabilir. Sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için bu eklentileri devre dışı bırakın.
Basmak Windows + R ve yazın Outlook.exe /güvenliOutlook’u Güvenli Modda başlatmak için.
Git Dosya > Seçenekler.
Seçme Eklentiler sol kenar çubuğunda ve tıklayın Gitmek.
Listelenen tüm eklentilerin işaretini kaldırın ve tıklayın. TAMAM.
Outlook’u normal şekilde yeniden başlatın.
6. Yeni Bir Profil Oluşturun
Bozuk bir profil senkronizasyon sorunlarına neden olabilir. Yeni bir kullanıcı profili oluşturmak bu sorunları ortadan kaldırabilir.
Şuraya gidin: Kontrol Paneli ve seç Posta.
Tıklamak Profilleri Göster.
Vurmak Eklemek.
Yeni profilinize bir ad verin ve tıklayın TAMAM.
E-posta adresinizi, şifrenizi ve sunucu ayarlarınızı girerek kurulumu tamamlayın.
Tıklamak Sonraki ve daha sonra Sona ermek.
Outlook yeni profili yükleyecek ve posta kutusu sunucusundaki öğeleri senkronize etmeye başlayacaktır. Senkronizasyon başarılı olursa eski profili Outlook’tan silmeyi seçebilirsiniz.
Bu adımları izleyerek Outlook Takviminizle ilgili çoğu senkronizasyon sorununu çözebilmelisiniz. Sorunlar devam ederse ek destek almanız veya alternatif çözümler düşünmeniz gerekebilir. Sisteminizde veya yazılım ayarlarınızda önemli değişiklikler yapmadan önce kritik verilerinizi yedeklemeyi unutmayın.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası