“Sistem, kimlik doğrulama isteğine hizmet vermek için bir etki alanı denetleyicisiyle iletişim kuramıyor” hatası oluştuğunda, bu durum genellikle Windows etki alanına katılmış bir bilgisayarda oturum açma girişimleri sırasında, özellikle eşlenen sürücü gibi ağ kaynaklarına erişmeye çalışırken meydana gelir. Bu sorun, istemci bilgisayarın doğrulama için etki alanı denetleyicisiyle bağlantı kuramaması nedeniyle kimlik doğrulamanın başarısız olmasına neden olur.
Bu sorunun en yaygın nedeni, muhtemelen bakım veya elektrik kesintisi nedeniyle etki alanı denetleyicisinin çevrimdışı olmasıdır. Diğer katkıda bulunan faktörler arasında istemci cihazının yanlış yapılandırılması, ağ bağlantı sorunları, ana sunucu sorunları veya yanlış DNS ayarları yer alabilir.
Nedenlerini tartıştıktan sonra şimdi bu hatanın çözümlerine geçelim.
1. Windows Olay Görüntüleyicideki Hataları Kontrol Edin
Bu hatanın nedeni hakkında bilgi edinmek amacıyla, etki alanı denetleyicisiyle ilgili hatalar için öncelikle Windows Olay Görüntüleyicisi’ne başvurmak akıllıca olacaktır.
tuşuna basın Kazanç anahtar türü Etkinlik göstericisive bas Girmek açmak için.
Genişletin Windows Günlükleri bölümünü seçin ve Sistem.
Yalnızca etki alanı denetleyicisiyle ilişkili anahtar sözcükleri içeren ve DNS gibi kaynaklara sahip olaylara odaklanın.
Uygun bir olayı bulduktan sonra olay kimliğini analiz edin. DNS düzgün yapılandırılmamışsa etki alanı için DNS çözümlemesinde sorun olduğunu belirten bir Olay Kimliği görebilirsiniz.
2. İstemci Cihazından Ana Bilgisayar Adına ve DC’ye (Etki Alanı Denetleyicisi) Ping atın
Daha karmaşık sorun giderme adımlarına geçmeden önce temel bilgileri kontrol ederek başlamanız önerilir. Etkilenen cihazdan DC’ye (Etki Alanı Denetleyicisi) ping işlemi yapmak, DC’nin ulaşılabilir olup olmadığının doğrulanmasına yardımcı olacaktır.
2.1 Etki Alanı Denetleyicisi
DC’de açın Komut istemi.
Ağ ayrıntılarını görüntülemek için aşağıdaki komutu yazın:
ipconfig/all
Etkilenen cihazda daha sonra kullanmak üzere IPv4 adresini not edin.
Ayrıca, etkilenen cihazdan IPv4 adresiyle birlikte ping işlemi yapabilmek için ana bilgisayar adını da unutmayın.
2.2. Etkilenen Cihaz
Tıkla Başlangıç menüsü ve ara Komut istemi.
Basmak Girmek başlatmak için Komut istemi.
Tip ping ardından DC IP adresi daha önce kopyalamıştın.
Yazarak ana bilgisayar adına ping atın ping ardından ana bilgisayar adı.
DC erişilebilirse etkilenen cihaza da erişebildiğini doğrulayın.
3. DC’den (Etki Alanı Denetleyicisi) Etkilenen Cihaza Ping Gönderin
DC’ye ping attıktan sonraki adım, bağlantıyı sağlamak için etkilenen cihaza DC’den ping atmayı denemektir.
3.1 Etkilenen Cihaz
tuşuna basın Kazanç tuşuna basın ve arayın Komut istemi.
Basmak Girmek Girmek için Komut istemi.
Komutu yürüt ipconfig/tümü basarak Girmek.
Sonraki adımlarda kullanılacak IPv4 adresini Etki Alanı Denetleyicisine kopyalayın.
DC istemci bilgisayara ulaşabiliyorsa bu, sorunun DNS ayarlarınızda olduğu anlamına gelir.
4. Etkilenen Cihazdaki DNS’yi Doğru Şekilde Yapılandırın
DC ve istemci PC’nin birbirleriyle iletişim kurabildiği göz önüne alındığında, DNS ayarlarınızın doğru şekilde yapılandırılmamış olması muhtemeldir.
DNS ayarlarınız varsayılan olarak alan adınız yerine yönlendiricinizin ayarlarına ayarlanıyor olabilir, bu da etkilenen bilgisayarın DC’ye erişmesini engelliyor ve bu hataya neden oluyor. Bu nedenle DC’ye bağlanırken etki alanını çözümlemek için DNS ayarlarınızı güncellemeniz gerekir.
4.1 Etki Alanı Denetleyicisi
Bir kez daha açın Komut istemi DC’de ve girin ipconfig/tümü.
IPv4 adresini not edin ve ardından etkilenen cihazdaki talimatlara devam edin.
4.2 Etkilenen Cihaz
Erişmek Kontrol Paneli içine yazarak Başlangıç menüsü.
Git Ağ ve Internet > Ağ ve Paylaşım Merkezi.
Sol kenar çubuğundan simgesine tıklayın Adaptör ayarlarını değiştir.
Sağ tıklayın Ağ adaptörü ve Seç Özellikler.
Seçme İnternet Protokolü Sürüm 4 (TCP/IPv4) ve tıklayın Özellikler.
Şunu seç: Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullanın.
İçinde Tercih Edilen DNS Sunucusu alanına daha önce kaydettiğiniz IPv4 adresini girin.
Alternatif DNS için şunu girin: 8.8.8.8.
Tıklamak TAMAM Değişiklikleri kaydetmek için.
Etkilenen cihazdan DC’ye tekrar bağlanmayı deneyin; artık başarılı olmalı.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası