Windows Defender “Trojan:HTML/Phish!pz” tehdidini işaretlediğinde, bu genellikle algılamanın Firefox’unkiler gibi uygulama önbellek dosyalarında, genellikle sistem yedeklemeleri sırasında veya güncellemeleri takip ettiği anlamına gelir. Bu uyarının en yaygın nedeni, Windows Defender’ın algılama algoritmaları ile önbelleğe alınmış web tarayıcısı verileri arasındaki etkileşimdir ve bu etkileşim yanlışlıkla kimlik avı girişimi olarak etiketlenebilir.
Diğer katkıda bulunan faktörler arasında yazılım güncellemelerinin zamanlaması ve belirli dosyaların sistem yedekleme anlık görüntülerine veya gölge kopyalarına dahil edilmesi yer alır ve bu da yanlış pozitiflere yol açabilir. Bu tespitin gerçek bir tehdidi temsil etmeyebileceğini, bunun yerine zararsız verilerin zararlı olarak yanlış sınıflandırılması olabileceğini anlamak çok önemlidir.
Bu örnekte Microsoft Defender tarafından yapılan hatalı kötü amaçlı yazılım tespiti, Aralık ayında yapılan bir güvenlik istihbaratı güncelleştirmesinden, özellikle de 1.403.1079.0 sürümünden kaynaklandı. Çoğu durumda sorun, Profiller klasörünün beyaz listeye alınmasıyla çözülebilir.
Bu kılavuzda, farklı senaryoları kapsayan çeşitli yöntemler kullanılarak Microsoft Defender algılamasının nasıl ele alınacağı gösterilecektir.
Kötü Amaçlı Yazılım Algılama Kaynağını Kontrol Edin
Microsoft Defender’dan gelen kötü amaçlı yazılım uyarısının Mozilla Firefox’tan kaynaklanıp kaynaklanmadığını belirlemek için etkilenen öğenin dosya yolunu inceleyin. Dosya yolu “Mozilla” veya “Firefox” içeriyorsa, bunun nedeni büyük olasılıkla web tarayıcısıdır.
Dosya yolunda Firefox’tan bahsedilmiyorsa bilgisayarınıza gerçek kötü amaçlı yazılım bulaşmış olabilir ve sistem çapında bir güvenlik taraması yapmanız gerekir. Böyle bir durumda bu kılavuzdaki son yönteme bakın.
1. Koruma Geçmişini Temizle
Microsoft Defender’ın koruma geçmişini temizlemek, hatalı algılamaları çözmek için etkili bir ilk adımdır ve bu da sorunu ortadan kaldıracaktır.
Microsoft Defender’da koruma geçmişini temizlemek için, Dosya Gezgini’nde geçmiş dosyalarını manuel olarak silmenizi gerektiren doğrudan bir seçenek mevcut değildir.
Görev çubuğundaki simgeye tıklayarak Dosya Gezgini’ni açın.
Tıkla Görüş açılır menüyü seçin ve Göster > Gizli öğeler.
Basmak Kazanma tuşu + R Çalıştır iletişim kutusunu açmak için.
Tip msconfig ve Enter’a basın.
Şuraya git: Bot Sistem Yapılandırma penceresindeki sekme.
Şunu seçin: Güvenli önyükleme Onay kutusunu işaretleyin ve Güvenli Mod’a girmek için yeniden başlatın.
Koruma geçmişi klasörüne erişmek için önceki adımları izleyin.
Tüm dosyaları sil klasörün içine girin ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
Sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
Bu eğitimde açıklandığı gibi Güvenli Mod’dan çıkmak için Güvenli Önyükleme seçeneğinin işaretini kaldırmayı unutmayın.
2. Firefox Profilleri Klasörünü Hariç Tut
Mozilla Firefox’un önbelleğindeki Profiller klasörünü beyaz listeye eklemek, Microsoft Defender’ın bu dizini taramasını engelleyerek yanlış kötü amaçlı yazılım tespitini düzeltebilir ve böylece sorunu ortadan kaldırabilir.
Aç Başlangıç menüsü ve ara Windows Güvenliği. Çalıştırın.
Şuna geç: Virüs ve Tehdit Koruması sekmesi.
Tıkla Ayarları yönet Koruma ayarları altındaki bağlantı.
Alt kısımda, tıklayın Hariç tutmaları ekleme veya kaldırma.
Seçme Hariç tutma ekle.
Seçmek Dosya açılır menüden.
Gizli dosyaların görünür olduğundan emin olun ve ardından şuraya gidin:
Şunu seçin: Profiller klasöre tıklayın ve Dosya Seç.
3. Kapatırken Firefox Önbelleğini Temizleyin ve Gölge Kopyaları Silin
Trojan:HTML/Phish!pz tespitini çözmek, Firefox’u, Windows’un gölge kopyalarını (geri yükleme amacıyla kullanılan dosyaların anlık görüntüleri) kapatıp sildikten sonra önbelleğini temizleyecek şekilde ayarlamak kadar basit olabilir.
Bu işlem özellikle yedeklemeler sırasında sorunla karşılaşıldığında faydalıdır:
Mozilla Firefox’u başlatın.
Sağ üstteki Daha menüyü seçin ve Ayarlar.
Şuraya git: Gizlilik ve güvenlik bölüm.
Seçeneği kontrol edin Firefox kapalıyken çerezleri ve site verilerini silin.
Başlat Menüsünü açın, arayın Disk temizlemeve başlatın.
Seçin sistem sürücüsü (genellikle C 🙂 ve Tamam’ı tıklayın.
Tıklamak Sistem dosyalarını temizleme.
Şunu seçin: sistem sürücüsü tekrar tıklayın ve Tamam’a tıklayın.
Şuraya taşı: Daha fazla seçenek sekmesi.
Altında Sistem Geri Yükleme ve Gölge Kopyalartıklamak Temizlemek.
Seçmek Silmek.
Bu adımların uygulanması sorununuzu çözecektir.
4. Mozilla Firefox’u güncelleyin
Geçersiz Trojan:HTML/Phish!pz tespitinin sorumlusu eski bir Mozilla Firefox olabilir. Tutarsızlıklar genellikle daha yeni sürümlerde giderilir, bu nedenle Firefox’u güncel tutmak çok önemlidir:
Başlangıç Mozilla Firefox.
Tıkla Daha menüye gidin ve Yardım > Firefox Hakkında.
Firefox’un güncellemeleri otomatik olarak kontrol etmesine ve indirmesine izin verin.
Varsa güncellemeleri yükleyin ve Firefox’u yeniden başlatın.
Bunun algılama sorununu çözüp çözmediğine bakın.
5. Güvenlik Taramasını çalıştırın
Yukarıdaki yöntemlerin hiçbiri Trojan:HTML/Phish!pz tespitini çözmezse ve sorun Firefox’tan kaynaklanmıyorsa kapsamlı bir güvenlik taraması gerekebilir.
Sisteminiz güncelse etkili olabilecek çeşitli üçüncü taraf antivirüs araçları veya Windows Defender seçeneğiniz vardır:
Başlat Menüsüne erişin ve şunu arayın: Windows Güvenliği; Başlatın.
Şuraya ilerleyin: Virüs ve Tehdit Koruması bölüm.
Tıklamak Tarama seçenekleri.
Seçmek Microsoft Defender Antivirus (çevrimdışı tarama).
Vurmak Şimdi Tara ve taramanın tamamlanmasını bekleyin; bu işlem 15-20 dakika sürebilir.
Tarama tamamlandıktan sonra sorununuz büyük olasılıkla çözülecektir.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası