Windows Masaüstü, üzerinde değişiklik yaptığınızda otomatik olarak yenilenecek şekilde tasarlanmıştır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı otomatik olarak yenilenmeyebilir. Örneğin, yeni bir dosya, klasör veya kısayol oluşturduğunuzda Masaüstünüz veya Windows Gezgini otomatik olarak yenilenmeyebilir.
Bu, değişiklikleri görmek için F5 tuşuna basarak veya içerik menüsünü kullanarak manuel olarak yenilemenizi gerektirir. Bu sorun aynı zamanda Masaüstündeki veya Dosya Gezgini’ndeki dosyaları silerken, indirirken veya taşırken/kopyalarken de ortaya çıkar.
Bu sorunu araştırdığımızda, bunun genellikle Windows’taki bozuk geçmiş nedeniyle ortaya çıktığını keşfettik. Üstelik masaüstü klasörünüz OneDrive’da bulunuyorsa bu sorunun ortaya çıkması muhtemeldir.
Çeşitli nedenleri tartıştıktan sonra, bu sorunu çözme yöntemlerine bakalım.
1. Dosya Gezgini’ni yeniden başlatın
Dosya Gezgini’ni yeniden başlatmak bu soruna etkili bir çözümdür. Yalnızca Dosya Gezgini’ni yeniden başlatmakla kalmaz, aynı zamanda gerekli hizmetleri yeniler ve verileri bellekten temizler. Bunu yapmak için aşağıdaki adımları izleyin:
Sağ tıklayın Görev çubuğu ve seç Görev Yöneticisi.
İşlemler sekmesinde sağ tıklayın Windows Gezgini ve Seç Tekrar başlat.
Değişiklikler yapıldıktan sonra Masaüstü veya Dosya Gezgini’nin artık otomatik olarak yenilenip yenilenmediğini kontrol edin.
2. Dosya Gezgini’ni Varsayılana Geri Yükleyin
Sorun genellikle Dosya Gezgini’nin geçmişinden kaynaklanır. Bu geçmişi temizlemek ve Dosya Gezgini’ni varsayılan ayarlarına geri yüklemek sorunu çözebilir.
Basmak Kazanç + e Windows Dosya Gezgini’ni açmak için.
Üstteki üç noktaya tıklayın ve seçin Seçenekler.
Gizlilik bölümünde, Temizlemek bunu takiben Varsayılanları Geri Yükle.
Tıklamak Uygula ve daha sonra TAMAM.
Sorunun çözülüp çözülmediğini doğrulayın.
3. Kayıt Defterini Değiştirin
Kayıt defteri girdisi adlandırılmışsa da sorun ortaya çıkabilir. Yenileme kayıp. Bu girişi oluşturmak, değişiklik yapıldıktan sonra otomatik yenilemeyi etkinleştirebilir.
Kayıt defteri düzenleyicisinde değişikliklere devam etmeden önce bir yedek oluşturduğunuzdan emin olun. Bu kılavuzu izleyerek gerekirse kayıt defteri yedeklemesini nasıl geri yükleyeceğinizi öğrenin: Kayıt Defteri Nasıl Yedeklenir ve Geri Yüklenir.
Aramak Kayıt düzenleyici kullanmak Başlangıç menüsü ve aç.
Basmak Girmek.
64 bit işletim sistemleri için şuraya gidin:
HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID; for 32-bit systems, go to HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID.
CLSID’ye sağ tıklayın, üzerine gelin Yenive seçin Anahtar.
Anahtarın adını verin {BDEADE7F-C265-11D0-BCED-00A0C90AB50F}.
Yeni anahtara sağ tıklayın, seçin Yeni > Anahtarve adını verin Misal.
Sağ tıklayın Misalseçme Yenive Seç DWORD (32 bit) Değeri veya QWORD (64 bit) Değeri sisteminize bağlı olarak. 64 bit işletim sistemleri için her ikisini de denemeniz, ancak çalışmayanı silmeniz önerilir.
Değeri adlandırın yenileme ve bunu şu şekilde ayarlayın: 0.
Değişikliklerin etkili olması için kayıt defteri düzenleyicisini kapatın ve bilgisayarınızı veya Dosya Gezgini’ni yeniden başlatın.
4. Masaüstü Simgelerini Sıfırlayın
Bu alışılmadık çözüm bazı kullanıcılar için işe yaradı. Masaüstü simgelerini sıfırlamak, onları varsayılan konumlarına geri getirir ve bilinmeyen nedenlerden dolayı bu soruna yardımcı olabilir.
Sağ tıklayın Masaüstü ve seç Kişiselleştir.
Şu yöne rotayı ayarla Temalar > Masaüstü Simge Ayarları.
Tıklamak Varsayılana döndürDaha sonra Uygulave sonunda TAMAM.
Sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
5. OneDrive’ı kaldırın
OneDrive entegrasyonu, özellikle masaüstü klasörü OneDrive’da depolanıyorsa, bu sorunun başka bir nedeni olabilir. Bu sorunu çözmek için OneDrive’ın bilgisayarınızla bağlantısını kesin veya tamamen kaldırın. Birçok kullanıcı OneDrive’ı kaldırmanın etkili olduğunu buldu.
5.1 OneDrive’ın Bağlantısını Kaldırma
Açık OneDrive Bildirim alanından.
Tıkla Yardım simgesi ve Seç Ayarlar.
Hesap sekmesi altında, Bu bilgisayarın bağlantısını kaldır.
Sorunun çözülüp çözülmediğini test edin.
5.2 OneDrive’ı Kaldırma
Git Ayarlar ve sonra Uygulamalar > Yüklü Uygulamalar.
Bulmak OneDriveüç nokta menüsünü tıklayın ve Kaldır.
Daha sonra, açın Microsoft Mağazası ve yeniden yükle OneDrive istenirse oradan.
Hiçbir şey işe yaramazsa seçenekleriniz tükenmiş sayılmaz. Yine de Windows’u sıfırlayarak veya sistem geri yükleme işlemi gerçekleştirerek sorunu gidermeyi deneyebilirsiniz.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası