Bilgisayar kullanırken (özellikle bir çevre birimini takarken), kullanıcılar ‘Mavi Ölüm Ekranı’ (BSOD) ile ‘hata kodu’ ile karşılaşabilirler.SİSTEM HİZMETİ İSTİSNASI‘. Bu, ‘classpnp.sys‘ dosyası başarısız oluyor. classpnp.sys dosyası, bilgisayara bağlı tak ve çalıştır donanım aygıtlarını yöneten önemli bir sistem dosyasıdır.
Bu hata, bilgisayara desteklenmeyen bir aygıt bağlandığında ortaya çıkar ve classpnp.sys dosyasında ve dolayısıyla BSOD’da sorunlara neden olur.
Diğer nedenler arasında bozuk sürücüler, sistem dosyalarındaki sorunlar veya donanım uyumsuzlukları yer alabilir.
Bu makalede bu sorunun nasıl çözüleceği anlatılmaktadır.
Herhangi bir şey yapmadan önce, Güvenli Önyükleme’ye önyükleme yapmanız gerekir, çünkü Windows, Windows’a önyükleme yaptığınız anda çöker, classpnp.sys dosyasını tetikler ve BSOD ile sonuçlanır.
Bilgisayarı birkaç (3-5) kez yeniden başlatmak, Windows’u güvenli bir şekilde önyükleyebileceğiniz Gelişmiş Başlangıç’a yükleyecektir. Gelişmiş başlangıç’a yüklendikten sonra şu adımları izleyin:
Tıklamak Sorun giderme.
Seçme Gelişmiş seçenekler.
Tıklamak Başlangıç ayarları.
Basmak F4 önyükleme yapmak için anahtar Güvenli mod.
Güvenli mod yüklendikten sonra aşağıda gösterilen yöntemleri izleyin:
1. SFC ve DISM’yi çalıştırın
SFC (Sistem Dosyası Denetleyicisi) bozuk sistem dosyalarını tarar ve onarır; DISM (Dağıtım Görüntüsü Hizmeti ve Yönetimi) Windows görüntüsünün doğru olup olmadığını kontrol eder.
Aç Arama menüsütip cmdve ardından şunu başlatın: Komut istemi olarak Yönetici.
Taramalar tamamlandıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın.
2. Sürücüleri Güncelleyin
Sürücüleri en son sürümlerine güncellemek, cihazınızın güncel sürücülerle çalışmasını sağlayarak sorunun çözülmesine olanak sağlar.
Tıkla Arama çubuğutip Aygıt Yöneticisi ve aç.
Her donanım parçasına sağ tıklayın ve Sürücüyü güncelle.
Sürücüleri güncellemek için üçüncü taraf araçlar da kullanılabilir. Daha fazla ayrıntı için bkz. En İyi Sürücü Güncelleyici.
3. 3. Parti Antivirüsü Kaldır
Üçüncü taraf virüsten koruma yazılımı, sürücülerle çakışmalar oluşturarak bu hataya neden olabilir. Herhangi bir üçüncü taraf virüsten koruma yazılımını kaldırmanız ve bunun yerine Windows Defender’ı kullanmanız önerilir.
4. Arızalı Donanımı Kontrol Edin
Arızalı donanım bu hatanın ana tetikleyicisidir. Bu nedenle, soruna neden olabilecek yakın zamanda takılan tüm cihazların bağlantısının kesilmesi önerilir. Bu, dosyanın tetiklenmesini durduracak ve bu sorunu çözebilecektir.
5. classpnp.sys Dosyasını yeniden adlandırın
classpnp.sys gibi bir sistem dosyası hatalı davrandığında sorun giderme adımlarından biri dosyayı yeniden adlandırmak olabilir. Bu eylem, Windows’u sorunlu dosyayı yeni, hatasız bir sürümle değiştirmeye zorlar.
Windows’a erişemediğiniz için Gelişmiş Başlangıç’ı yüklemek için bilgisayarı birkaç (3-5) kez yeniden başlatın; Gelişmiş Başlangıç, Komut İstemi’ne erişmenize izin verecektir.
Seçmek Sorun giderme içinde Gelişmiş Başlangıç sayfa.
Seçme Gelişmiş seçenekler.
Seçmek Komut istemi ve görüntülenen talimatları izleyin.
Yukarıdaki çözümlerden hiçbiri işe yaramazsa Windows’u sıfırlamak en iyi seçenek olabilir. Bu eylem, sorunlara neden olabilecek tüm dosyaları siler ve herhangi bir üçüncü taraf yazılımı olmadan Windows’un yeni, temiz bir sürümünü yükler.
Daha ayrıntılı adımlar için Windows Nasıl Sıfırlanır kılavuzumuza bakın.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası