0x80071129 hatası, İsteğe Bağlı Dosyalar özelliğinin kullanımından kaynaklanan yeniden ayrıştırma noktasındaki bir sorun nedeniyle oluşur. Files On Demand özelliği, kullanıcıların dosyalara cihaza indirmeden her yerden ulaşabilmesine olanak tanıyor ve bu sayede depolama alanından önemli miktarda tasarruf sağlıyor ve özelliği oldukça faydalı hale getiriyor.
Arka planda bu özellik, cihazda OneDrive’daki gerçek dosyaya yönlendiren bir yeniden ayrıştırma noktası oluşturur. Dolayısıyla, dosyada değişiklik yaptığınızda (örneğin, dosyayı cihazınızda silmek veya düzenlemek), bilgisayar kısayol yeniden ayrıştırma noktasında mı yoksa OneDrive’daki gerçek dosyada mı değişiklik yapması gerektiği konusunda kararsız kalır.
Bu karışıklık, mesajla birlikte 0x80071129 hata koduna yol açıyor, Yeniden ayrıştırma noktası arabelleğinde bulunan etiket geçersiz.
Çözümlere geçmeden önce bilgisayarınızı yeniden başlatıp tekrar denemeniz önerilir. Sorun devam ediyorsa aşağıdaki çözümler sorunun çözülmesine yardımcı olacaktır.
1. Dosyayı OneDrive’dan Kaldırma
Hata mesajını çözmenin ilk adımı, soruna neden olan dosyayı kaldırmaktır. OneDrive’da oturum açın, senkronizasyonu 2 saat duraklatın ve ardından dosyayı kaldırın. Bunu tamamladıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın; sorunun çözülmesi gerekir. Artık sorun çözüldükten sonra Senkronizasyona devam edebilirsiniz. Dosyayı düzenlemek isterseniz aynı adımları takip edebilirsiniz.
2. CHDSK Komutunu yürütün
İsteğe Bağlı Dosyalar özelliğini etkinleştirdiğinizde, senkronize edilen dosyalar ve klasörler için yeniden ayrıştırma noktaları oluşturulur. OneDrive’ın bağlantısını kestiğinizde veya kitaplığın senkronizasyonunu durdurduğunuzda OneDrive tüm yeniden ayrıştırma noktalarını kaldırır. Ancak bazı yeniden ayrıştırma noktaları kaldırılamayabilir ve geçersiz hale gelebilir, bu da OneDrive’ın bu hata mesajını döndürmesine neden olabilir. Bu nedenle tüm geçersiz yeniden ayrıştırma noktalarını kaldırmak için CHDSK komutunu kullanacağız.
tuşuna basın Kazanç anahtar ve yazın Komut istemi.
Üzerine sağ tıklayın ve seçin Yönetici olarak çalıştır.
Yönetici moduna girdikten sonra aşağıdaki komutu yazın:
chkdsk <volume> /R /F
“Birim başka bir işlem tarafından kullanıldığından Chkdsk çalıştırılamıyor. Sistemin bir sonraki yeniden başlatılmasında bu birimin kontrol edilmesini planlamak ister misiniz? (E/H) ”, komutu yürütmek üzere bilgisayarı yeniden başlatmak için Y tuşuna basın.
Bitirdikten sonra sorunun çözülüp çözülmediğini veya hala devam edip etmediğini kontrol edin.
3. OneDrive’ı sıfırlayın
Hata devam ediyorsa bozulabilecek ve bu soruna neden olabilecek uygulamayı ve önbellek verilerini kaldırmak için OneDrive’ı sıfırlamayı deneyin.
tuşuna basın Kazanç anahtar ve yazın Program Ekle veya Kaldır arama çubuğunda.
Aramak OneDrive yüklü uygulamalardan. Daha sonra üç noktaya tıklayın ve Gelişmiş seçenekler.
Sıfırla düğmesine ilerleyin ve tıklayın Sıfırla süreci başlatmak için.
İşiniz bittiğinde OneDrive’da oturum açın ve sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
4. OneDrive’ı tekrar yükleyin
Son olarak, hiçbir şey sorunu çözmeye yardımcı olmazsa, bu soruna neden olan bozuk dosyalar olup olmadığını kontrol etmek için OneDrive’ı yeniden yüklemeyi deneyebilirsiniz.
Başlat Menüsünü açın ve yazın Program Ekle veya Kaldır. Ayarları açmak için Enter tuşuna basın.
Burada OneDrive’ı bulun, üç noktaya tıklayın ve Kaldır.
Tıklamak Kaldır kaldırmak için tekrar OneDrive.
Şimdi indirmek ve yüklemek için Microsoft Mağazasını açın OneDrive.
İşiniz bittiğinde OneDrive’da oturum açın ve sorunun çözülüp çözülmediğine bakın.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası